logo inbar

עורך דין מקרקעין סכסוכי שכנים

לא אחת נוצרים סכסוכי שכנים עקב סיבות הקשורות למקרקעין כאשר כל אחד מהצדדים טוען שיחידת קרקע מסוימת שייכת לו ולא לשכן.

בדיקת נתוני מקרקעין

כאשר יש רישומים מדויקים של גודל השטח ומאיזו נקודה ואז איזו נקודה הוא שייך לבעל נכס מסוים, קל יותר לתמרן בנושא של סכסוכי שכנים הנוגעת לבעלות על הקרקע. אך בדרך כלל הנושאים האלו הם הרבה יותר מורכבים ולכן כדי לפתור את הבעיות יש צורך לא אחת בעזרתם של אנשי מקצוע כמו שמאי מקרקעין וגם עורך דין מקרקעין סכסוכי שכנים, שיש לו הרבה ניסיון בנישה זו.

מעבר לנושא חלוקת הקרקע, סכסוכי שכנים הם נושא שהוא לא נעים כשמדובר בשכנים הגרים זה לצד זה והם תמיד מתנפחים לממדים גדולים. זו הסיבה שעורך דין מיומן עושה כל שניתן כדי לסיים סאגה מסוג זה מהר ככל האפשר. הבעייתיות היא שנושא זה כרוך גם בגורמים נוספים כמו הקרן הקיימת או מנהל מקרקעי ישראל ולכן הדבר יכול להיגרר בבתי המשפט לאורך שנים, עד שתהיה הכרעה.

סכסוכי שכנים

הנושא של סכסוכי שכנים קורה הן כאשר מדובר בסביבת מגורים בעיר, כאשר שכן אחד מנכס לעצמו שטח ששייך לשכן אחר ומחליט שמעתה ואילך זהו השטח שלו. זה יכול להיות שטח מעבר בין הבתים, חלק מהגינה או כל שטח אחר. בשלב הראשון בעל הנכס פונה אל עורך דין מקרקעין סכסוכי שכנים כדי שיטפל בנושא מול השכן השני ויניע אותו ממעשיו. יש מקרים שבהם מכתב אזהרה מעורך הדין מחזיר את המצב לקדמותו, אך יש גם מקרים רבים אחרים שהשכן אינו מוכן לחזור בו ממעשיו.

עורך דין מקרקעין סכסוכי שכנים – בית משפט

כאשר יש סכסוכי שכנים אשר אינם נפתרים, אין ברירה אלא להגיש תביעה בבית המשפט. עורך דין מקרקעין סכסוכי שכנים מפרט בכתב התביעה את השתלשלות המקרה באופן מפורט ביותר. כמו כן הוא מצרף את המסמכים ההיסטוריים הקשורים לחישוב גודל הקרקעות המדויק אשר שייכים לכל אחד מהשכנים כדי להוכיח את השייכות לאדם זה או אחר.

במקרים רבים הוא מצרף לכך גם חוות דעת של מומחה בתחום זה כמו שמאי מקרקעין אשר המומחיות שלו היא בנחלות במושבים או בתחום אחר שהוא בעל ידע נרחב. המטרה היא להגיש לבית המשפט את מלוא המסמכים שהם אקוטיים כדי לשכנע אותו בצדקת הדרך.

מדובר במהלכים שהם לא פשוטים ונדרשת אסטרטגיה ממוקדת ביותר כדי ליצור את כל ההוכחות הנדרשות כך שיהיה ברור מעל לכל ספק כי אכן מדובר בשטח קרקע השייך לאחד מהשכנים. בהתאם למסמכים ולחוות הדעת המקצועיות, השופט מכריע את החלטתו.

מדובר בנושאים שהם לעיתים מאד מסובכים ולכן חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין סכסוכי שכנים שהוא מומחה בנישה זו ויש לו ניסיון רב בתיקים ספציפיים אלו.

עורך דין מקרקעין סכסוכי שכנים

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את הפרטים הבאים

ענבר דגה עו"ד | 050-9007245
דילוג לתוכן