logo inbar

עורך דין ליטיגציה מסחרית

אחת הנישות המעניינות ביותר בתחום המשפט הוא תחום הליטיגציה המסחרית כיוון שהוא עוסק בנושאים שונים הקשורים ליחסי המסחר בין עסקים שונים.

עורך דין ליטיגציה מסחרית

ייעוץ משפטי בתחום זה מצריך ידע וניסיון רב בתחום ממוקד זה. עורך דין ליטיגציה מסחרית הוא חד מחשבה והוא שם לב לדקויות ולפרטי הפרטים כדי לקדם תהליכים שונים שבהם הוא מטפל. בתוקף תפקידו הוא מטפל בהסכמים אשר נחתמים על ידי שני צדדים למטרה משותפת, כמו ספק ולקוח, שתי חברות שמחליטות ליצור מיזם משותף, שותפים ועוד.

בחוזים האלו יש מחשבה עמוקה מאד מאחורי כל סעיף כיוון שלכל אחד מהם יש משמעות רחבה ביותר. זו הסיבה שההכנה של הסכמים אלו מבוססים על חשיבה לטווח הרחוק והם כוללים כל תרחיש אפשרי גם זה שנראה שלא יקרה אף פעם. ההגנה הזו היא חשובה ביותר ולכן עורך דין ליטיגציה מסחרית מגן על האינטרסים של הלקוח שלו.

תביעות משפטיות בנושא ליטיגציה

עורך דין זה מגיש עבור לקוחותיו תביעות משפטיות לבית המשפט לאור סכסוך שקיים בין הצדדים. ברוב המקרים מדובר בסכסוך כספי כאשר אחד הצדדים טוען שהיה אמור לקבל סכום מסוים אך קיבל סכום נמוך יותר באופן מהותי, או לא קיבל כספים כלל.

עורך דין ליטיגציה מסחרית מייצג את הלקוח שלו בעת הדיונים הארוכים בבתי המשפט אשר נמשכים חודשים ולעיתים אף שנים. מדובר בתיקים שבהם מדובר בסכומים כספיים גבוהים מאד ולכן כל אחד מהצדדים מתבצר בדרך כלל בעמדתו ולא מוכן לזוז ממנה.

לאור העומס העצום בבתי המשפט, במקרים רבים השופט מבקש משני הצדדים להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט ולכן הם פונים להליך של בוררות. במהלך כמה פגישות הם נפגשים עם הבורר והם מביעים בנפרד את הצד שלהם, והבורר עושה כל שניתן כדי להגיע להסכמות ביניהם. אם הוא מצליח, הסכם הבוררות מקבל לאחר מכן תוקף של פסק דין. אך אם אין הסכמה בין הצדדים אין ברירה אלא להמשיך את הדיונים בבית המשפט.

תביעות חוזיות

בעלי עסקים חותמים על חוזים שונים כמו לדוגמה הסכם שכירות עבור השכרה של חנויות בקניונים השונים ברחבי הארץ, השכרה של מפעל, אולם אירועים, מכונות תעשייתיות ועוד. חוזה שנחתם יש לכבד ולמלא אותו. אך לא אחת נוצרים אילוצים מסוימים שבגללם אחד הצדדים לא מכבד אותו. זה קורה עקב חוסר יכולת לשלם את דמי השכירות לאור בעיה כלכלית, כמו המקרים שהתרחשו בעת מגפת הקורונה, או לחלופין עקב אי קבלת התמורה.

כך או כך עורך דין ליטיגציה מסחרית מטפל בנושא זה באופן מקצועי ביותר. בתחילת הדרך הוא פונה לחייב באופן רשמי ובכתב, מסב את תשומת ליבו לסעיפים הרלוונטיים שעל פיהם הוא חייב לעמוד בהסכם. יש מקרים שבהם החייב משלם את החוב, מקרים אחרים שבהם מגיעים לפשרה והמשכיר מעניק הנחה מסוימת וגם מקרים אחרים שמגיעים לבית המשפט.

עורך דין ליטיגציה מסחרית

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את הפרטים הבאים

ענבר דגה עו"ד | 050-9007245
דילוג לתוכן